Oko na wino 2023 to konkurs dla grafików, pracowni graficznych i agencji reklamowych opracowujących identyfikację wizualną dla polskich winnic.

Koordynacja: Lechosław Olszewski, Aleksandra Grzelak
Jury: Jacek Sztejnert, Marta Konarzewska, Paweł Błęcki, Jakub Haremza, Ewa Kopczyńska, Marek Krajewski
Organizatorzy konkursu: Fundacja SPOT, Winicjatywa

Nazwa konkursu nawiązuje do wystawy „najlepszych polskich etykiet”, którą zorganizował portal Winicjatywa i magazyn Ferment w 2021 roku jest corocznym wydarzeniem nagradzającym najlepsze pomysły i realizacje graficzne w polskim winiarstwie.
Projekty etykiet są oceniane w procedurze dwuetapowej. W pierwszym etapie członkowie jury indywidualnie oceniają nadesłane projekty. Sześć najwyżej ocenionych etykiet przechodzi do kolejnego etapu, w którym członkowie jury w czasie wspólnej dyskusji wyłaniają najlepsze realizacje. Podobnie jak w konkursie „Polskie Korki” przyznawane są trzy nagrody (Złoty, Srebrny i Brązowy Korek), które niezależnie od jury wyłaniają miłośnicy polskich win w publicznym głosowaniu. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród następuje w czasie festiwalu „Polskie Wina w SPOT.”.

nagroda Jury

Brązowy: Artur Mierzwa / Winnica Słońce i Wiatr / Seyval
Srebrny: Łukasz Rajchel / Chili Studio / il. Basia Niemiec / Winnica Vae Soli / Pet-Nat
Złoty: Katarzyna Grzegorczyk / Motyw Studio / Winnica Kamil Barczentewicz / Łaskawość Tytusa

nagroda publiczności

Brązowy Korek: Adrian Chytry / Foxtrot Studio / Winnica Niemczańska / Basteja
Srebrny Korek: Katarzyna Grzegorczyk / Motyw Studio / Winnica Kamil Barczentewicz / Łaskawość Tytusa
Złoty Korek: Iwona Przybyła / Ostecx Créative / Winnica Młynowo / Souvignier Gris