W kolejnej odsłonie gry („Oryginały i falsyfikaty”) chcieliśmy przybliżyć zupełnie nieznaną lub bardzo mało znaną historią Wildy. Uczestnicy gry otrzymali teczki z różnego rodzaju drukami, które nieznany mężczyzna oddał do jednego z poznańskich antykwariatów. Były w niej nie tylko stare dokumenty, odpisy, mapy, pocztówki, zdjęcia, fragmenty rękopisów, artykułów oraz książek. Sam właściciel nie potrafił opisać niecodziennego zbioru, nie chciał też zdradzić, w jakich okolicznościach wszedł w jego posiadanie. Był jednak ciekawy, czy wszystkie rzeczy, które znajdują się w teczce, to oryginały, czego one dotyczą i jaka jest ich wartość. Zespoły biorące udział w grze musiały „rozszyfrować” stare dokumenty i znaleźć miejsca, z którymi były związane, aby ostatecznie zidentyfikować osoby będące właścicielami zawartości teczki. Trasa drugiej edycji gry odkrywała nowe „zakamarki” dzielnicy (np. domy ze skrótem LSR, czyli oznaczeniami „Luftschutzraum” czy ogródki rozrywkowe zwane „Etablissement”) wpisując je w wielowiekową historię Wildy, aż od czasów średniowiecza.