„Oko na Wino 2023” to konkurs dla grafików, pracowni graficznych i agencji reklamowych opracowujących identyfikację wizualną dla polskich winnic.

Koordynacja: Lechosław Olszewski, Aleksandra Grzelka
Jury: Marek Krajewski, Ewa Kopczyńska, Jacek Sztejnert, Paweł Błęcki, Marta Konarzewska, Jakub Haremza
Organizatorzy konkursu: Fundacja SPOT, Ferment, Winicjatywa

Nazwa konkursu nawiązuje do wystawy „najlepszych polskich etykiet”, którą zorganizował portal Winicjatywa i magazyn Ferment w 2021 roku. W nowej odsłonie „Oko na Wino” jest corocznym wydarzeniem nagradzającym najlepsze pomysły i realizacje graficzne w polskim winiarstwie.
Projekty etykiet są oceniane w procedurze dwuetapowej. W pierwszym etapie członkowie jury indywidualnie oceniają nadesłane projekty. Sześć najwyżej ocenionych etykiet przechodzi do kolejnego etapu, w którym członkowie jury w czasie wspólnej dyskusji wyłaniają najlepsze realizacje. Podobnie jak w konkursie „Polskie Korki” przyznawane są trzy nagrody (Złoty, Srebrny i Brązowy Korek), które niezależnie od jury wyłaniają miłośnicy polskich win w publicznym głosowaniu. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpuje w czasie festiwalu „Polskie Wina w SPOT.”.

nagroda jury

Złoty Korek: / Michał Martynowski / Motyw Studio / Winnica Kamil Barczentewicz/ Łaskawość Tytusa

Srebrny Korek: Łukasz Rajchel i Basia Niemiec / Chili Studio / Winnica Vae Soli / Pet Nat 2022

Brązowy Korek: Artur Mierzwa / Winnica Słońce i Wiatr / Seyval

nagroda publiczności

Złoty Korek: Iwona Przybyła / Ostecx Créative / Winnica Młynowo/ Souvignier Gris

Srebrny Korek: Katarzyna Grzegorczyk / Motyw Studio / Winnica Kamil Barczentewicz / Łaskawość Tytusa

Brązowy Korek: Adrian Chytry / Foxtrot Studio / Winnica Niemczańska/ Basteja