Polskie korki: konkurs graficzny to konkurs dla grafików, pracowni graficznych i agencji reklamowych opracowujących identyfikację wizualną dla polskich winnic.
Nazwa konkursu nawiązuje do wystawy „najlepszych polskich etykiet”, którą zorganizował portal Winicjatywa i magazyn Ferment w 2021 roku jest corocznym wydarzeniem nagradzającym najlepsze pomysły i realizacje graficzne w polskim winiarstwie.
Projekty etykiet są oceniane w procedurze dwuetapowej. W pierwszym etapie członkowie jury indywidualnie oceniają nadesłane projekty. Sześć najwyżej ocenionych etykiet przechodzi do kolejnego etapu, w którym członkowie jury w czasie wspólnej dyskusji wyłaniają najlepsze realizacje. Podobnie jak w konkursie „Polskie Korki” przyznawane są trzy nagrody (Złoty, Srebrny i Brązowy Korek), które niezależnie od jury wyłaniają miłośnicy polskich win w publicznym głosowaniu. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród następuje w czasie festiwalu „Polskie Wina w SPOT.”.
2024
Koordynacja: Lechosław Olszewski, Agata Pluta
Jury: Jacek Sztejnert, Zuza Rawa, Jakub Haremza, Piotr Olszewski, Maria Czardybon, Patrycja Krauze
Organizatorzy konkursu: Fundacja SPOT
Kategoria 1 / etykiety
Kategoria 2 / identyfikacja wizualna
Kategoria 3 / etykiety / nagroda publiczności
2023
Koordynacja: Lechosław Olszewski, Aleksandra Grzelak
Jury: Jacek Sztejnert, Marta Konarzewska, Paweł Błęcki, Jakub Haremza, Ewa Kopczyńska, Marek Krajewski
Organizatorzy konkursu: Fundacja SPOT, Winicjatywa
Kategoria 1 / nagroda Jury
Kategoria 2 / nagroda publiczności