KONKURS OKO NA WINO 2023
„Oko na Wino 2023” to konkurs dla grafików, pracowni graficznych i agencji reklamowych opracowujących identyfikację wizualną dla polskich winnic. Nazwa konkursu nawiązuje do wystawy „najlepszych polskich etykiet”, którą zorganizował portal Winicjatywa i magazyn Ferment w 2021 roku. W nowej odsłonie „Oko na Wino” ma się stać corocznym wydarzeniem nagradzającym najlepsze pomysły i realizacje graficzne w polskim winiarstwie.
W tym roku oceniane będą jednak tylko projekty etykiet w procedurze dwuetapowej. W pierwszym etapie członkowie jury indywidualnie ocenią nadesłane projekty. Sześć najwyżej ocenionych etykiet przejdzie do kolejnego etapu, w którym członkowie jury w czasie wspólnej dyskusji wyłonią najlepsze realizacje. Podobnie jak w konkursie „Polskie Korki” będą przyznawane tylko trzy nagrody (Złoty, Srebrny i Brązowy Korek), które niezależnie od jury pod przewodnictwem prof. Marka Krajewskiego wyłonią także miłośnicy polskich win w publicznym głosowaniu. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi w czasie festiwalu „Polskie Wina w SPOT.”.
Organizatorami konkursu są: Fundacja SPOT., Ferment i Winicjatywa. Konkurs ma charakter niekomercyjny. Organizatorzy nie pobierają opłat od jego uczestników.
Zgłoszenia do 7.06.2023 na adres: fundacja@spot.poznan.pl
Regulamin: https://bit.ly/45hAWdS
Formularz zgłoszeniowy: https://bit.ly/3ogoDOc
Skład jury konkursowego
Marek Krajewski / socjolog wizualny / przewodniczący / profesor zwyczajny, pracuje w Instytucie Socjologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Autor artykułów dotyczących współczesnej kultury, sztuki i edukacji kulturowej oraz książek: Kultury kultury popularnej (2003), POPamiętane (2006), Za fotografię! (2010, wspólnie z R. Drozdowskim), Są w życiu rzeczy… (2013), Incydentologia (2017), (Nie)nawidzenia. Świat przez nienawiść (2020). Kurator Zewnętrznej Galerii AMS (1998-2004), pomysłodawca projektu „Niewidzialne miasto”, współtwórca programu propagującego edukację kulturową Bardzo Młoda Kultura oraz projektu Archiwum Badań nad Życiem Codziennym.
Ewa Kopczyńska / socjolożka jedzenia / pracuje w Zakładzie Antropologii Społecznej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się kulturą jedzenia i wzorcami żywieniowymi oraz związanymi z nimi praktykami społecznymi i formami zrzeszania się. Bada alternatywne sieci żywieniowe, funkcjonujące na przecięciu tradycji i innowacji społecznych, a także zagrożenia żywieniowe i społeczne formy odpowiadania na nie. Absolwentka staży naukowych Uniwersytetu Harvarda, Kopenhaskiego i norweskiego SIFO. Aktywna członkini Laboratorium Praktyk Społecznych w Instytucie Socjologii oraz interdyscyplinarnego zrzeszenia Jedzenie Sieć Badawcza. Autorka monografii „Jedzenie i inne rzeczy. Antropologia zmiany w systemach żywnościowych” (2021).
Jacek Sztejnert / badacz jakościowy / senior partner w firmie badawczej Mind & Roses, który od początku transformacji ustrojowej zajmuje się badaniem rynku. Rozpoczynał swoją przygodę zawodową w SMG/KRC Poland, pierwszej, prywatnej firmie badawczej. Następnie prowadził zespoły badawcze w Millward Brown oraz Kantar. Realizuje projekty jakościowe i ilościowe zarówno dla największych globalnych korporacji (Pepsico, Heineken czy Unilever), jak i dla lokalnych klientów. Specjalizuje się w badaniach marki na poziomie produktowym i wizerunkowych, od procesów pozycjonowania po strategie komunikacyjne. Od blisko trzydziestu lat znaczną część wolnego czasu wypełnia mu wino, jako temat lektury, cel podróży i zawartość kieliszka.
Paweł Błęcki / artysta / fotograf, rzeźbiarz, autor obiektów i instalacji. Doktorant na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, absolwent Intermediów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz Fotografii na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Studiował również archeologię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Gdańskim oraz fotografię w Szkole Filmowej FAMU w Pradze. W swoich pracach porusza tematy społeczne, ekologiczne i polityczne takie jak konsumpcjonizm, rękodzielnictwo czy arterapia. Inicjator działań warsztatowo-partycypacyjnych, w których odtwarza tradycyjne techniki rękodzielnicze i osadza je we współczesnym kontekście. Wspólnie z Pamelą Bożek realizuje projekt Biuro Wspólnej Aktywności, zajmujący się zrównoważoną produkcją oraz dostępnością w polu sztuki.
Marta Konarzewska / ilustratorka / rysuje, ilustruje, projektuje, składa teksty. Jej prace publikowały gazety, miesięczniki i magazyny. Na co dzień projektuje okładki Wydawnictwa Filtry, zajmuje się stroną graficzną i artystyczną magazynu Ferment, a od niedawna pracuje także jako graficzka w Przekroju.
Jakub Haremza / projektant grafiki użytkowej / absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Zajmuje się tworzeniem materiałów komunikacji wizualnej. Finalista międzynarodowych przeglądów i konkursów projektowania graficznego, m.in. Taipei Design Award, International Poster Triennial Toyama czy Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. W pracy z instytucjami kultury pracował m.in. dla: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, Muzeum Historii Żydów Polskich oraz MCK Kraków.
Cena:
zł / os.
Liczba miejsc:
Razem: